dijous, 30 d’abril del 2020

ENTRADA: La influència de la bellesa

La bellesa ha sigut sempre un factor molt important a la societat i, en la meva opinió, se li ha atorgat més importància de la que mereix. Molts sectors s'han aprofitat de la influència que exerceix la bellesa sobre la població pels seus propis beneficis, com per exemple el comerç, el qual ha aprofitat aquesta "desesperació" per part de la majoria de persones perquè els demés els trobin bells/es i, actualment, venen productes que "augmenten la bellesa personal". 
Però, què entenem per bellesa? Doncs, segons la seva definició, és un conjunt de qualitats que, manifestades sensiblement, desperten un delit espiritual, un sentiment d'admiració. Ara bé, opino que la bellesa acostuma a estar lligada amb els canons de bellesa, els quals són els conjunts d'aquelles característiques que una societat considera atractives i, a més, acostumen a ser històricament variables i diferents segons les cultures. El cànon de bellesa és el que guia la manera de pensar de les persones a l'hora de determinar la bellesa d'aquesta.
Em sembla que actualment l'ideal de bellesa ha incrementat molt (pel que fa al seu valor en les persones i en la societat), ja que l'atractiu físic s'ha convertit en un  dels aspectes més importants d'una persona, i sembla que és un objectiu que tots ens hem d'esforçar per aconseguir i mantenir. Òbviament, no estic gens d'acord amb aquest ideal, perquè les persones no hauríem d'haver de seguir un patró per incrementar la bellesa i agradar més als demés, sinó que el que realment hauria d'importar són la forma de pensar, de ser i d'actuar de les persones. Això ho podríem relacionar amb la bellesa interior, la qual va més enllà de l'aparença, i té en compte els aspectes que acabo de mencionar per definir la persona que ets per dins. Sovint li donem més importància a la bellesa exterior perquè és més senzill reconèixer-la, ja que és el primer que observem d'una persona i això és impossible d'ignorar.
El gran problema de la bellesa és que està massa lligada a la dignitat personal i, per tant, ha portat a un gran nombre de gent a condicions psicològiques difícils com trastorns alimentaris o depressions, derivats de l'obsessió per assolir els canons de bellesa i de les inseguretats i l'exigència d'estar sempre perfecte. Però aquesta situació convé als comerços, perquè s'aprofiten d'aquestes inseguretats i creen productes per "remediar-les". 
Així que podem concloure dient que la bellesa, avui en dia, s'ha convertit en un producte que controla el moviment de la societat, ja que és una qüestió que no crec que s'acabi mai si seguim per aquest camí.

Aisha Descane

2 comentaris:

  1. Penso exactament el mateix. Es necessita la reflexió i la filosofia per poder valorar allò que no es veu, per poder entendre que la bellessa trascendeix el que és material, que la bellessa és molt més que el que ens diuen que és. Per això, hem de seguir desperts i combatents i crear el nostre propi concepte d' autenticitat. Felicitats! Ens veiem ;)

    ResponElimina
  2. La clara, rigorosa i ben fonamentada crítica que fas, Aisha, a la bellesa com a producte que controla el moviment, amb el comentari complementari d'Iker, és alhora una porta potent per recuperar la potència i riquesa que aquest concepte i manera de mirar les profunditats de l'existència ha tingut per altres sensibilitats. Afortunadament no són pocs els que volem recuperar aquesta idea de bellesa entre tanta banalitat. Felicitats!!!

    ResponElimina